Diskutovaný E-call aneb k čemu to vlastně je?

V blízké budoucnosti bude Váš automobil vybaven elektronickým bezpečnostním systémem, který v případě vážné dopravní nehody automaticky zavolá operátora tísňové linky. I když budete v bezvědomí, systém bude informovat záchranáře v jakém místě se nehoda přesně stala a záchranáři přijedou k místu nehody během několika minut. Systém, který byl pojmenován jako „eCall“, bude fungovat v celé Evropské unii. V brzké době bude rozšířen v zemích EU a také na Islandu, v Norsku a Švýcarsku.

Pokud zařízení eCall instalované ve vozidle při nehodě vyhodnotí, že došlo k silnému nárazu, automaticky zahájí tísňové volání na nejbližší telefonní centrum tísňového volání 112 a zašle informace o přesné poloze nehody a další údaje. eCall může být aktivován také manuálně po stisku tlačítka. To je výhodné, pokud se například stanete svědkem dopravní nehody. Ať je volání spuštěno ručně nebo automaticky, bude kromě automatického datové spojení vždy existovat hlasové spojení mezi vozidlem a pracovištěm pro příjem tísňového volání. Tímto způsobem bude kdokoli z osádky vozidla schopen poskytnout pracovišti pro příjem tísňového volání další podrobnosti o nehodě.

ecall

Krveprolití na silnicích – jak může eCall pomoci

Opatření ke snížení počtu obětí a těžkých zranění na evropských silnicích jsou nezbytně nutná! V rámci 1,15 milionu dopravních nehod na silniční síti samotné EU zemřelo v roce 2009 asi 35 000 osob a asi 1,5 milionu jich bylo zraněno.

Okamžité upozornění na nehodu a znalost přesné polohy místa nehody zkracuje dobu nezbytnou k poskytnutí účinné pomoci o 50% mimo město a o 40 % ve městech. Díky této časové úspoře se očekává, že systém eCall zachrání v Evropské unii každý rok až 2 500 lidských životů a sníží závažné následky u desítek tisíců zraněných. Včasným ošetřením účastníků dopravní nehody díky systému eCall dojde k rychlejšímu zotavení zraněných. Rychlejším příjezdem na místo nehody bude možné dříve likvidovat následky nehody, čímž se snižuje riziko sekundárních nehod, snižují se dopravní kongesce, nezvyšuje se spotřeba pohonných hmot a naopak se snižují emise CO2.

V prostém finančním vyjádření lze říci, že ekonomické ztráty EU způsobené dopravními nehodami činí více než 160 mld.€ ročně. Pokud by všechny automobily byly vybaveny systémem eCall, bylo by možné ročně ušetřit až 20 mld.€.

Zdroj: http://www.heero-pilot.eu/…s/ecall.html

Nabídka pro E-call

Pro využití služby e-call – pomoc v nouzi při havárii je nutné vozidlo vybavit speciálním čidlem havárie – viz ceník. Pokud pak dojde k silnějšímu nárazu, vozidlo automaticky hlásí naší nepřetržité službě speciální poplach. Operátor pak zajistí okamžitou pomoc. V případě že je posádka schopna komunikace, tak po dohodě s ní, pokud komunikace schopna není, tak odhadne rozsah škody podle údaje o rychlosti těsně před nehodou. Díky znalosti přesné polohy nehody a rychlosti před nehodou je zajištěná pomoc rychlá a efektivní. Vozidlo dále vybavujeme hands free sadou pro oboustrannou komunikaci pro jednotku Jablotron ATHOS nebo alespoň mikrofonem v případě jednotky UNILOC Produkt: www.zabezpeceno.cz/…tor-uniloc-c-. Vozidlo vždy musí mít některou ze služeb typu dispečink – trvalé posílání poloh, aby měl operátor zaručenou informaci o poloze a rychlosti před nárazem. Pokud se pohybujete v zahraničí doporučujeme také službu datový roaming a aktivaci trvalého zasílání poloh i v zahraničí

Cena služby: 50,– Kč měsíčně bez DPH 21%